angielskie słówka dział marketingu
40 angielskich słów, które powinien znać każdy pracownik działu marketingu
17 grudnia 2018

Marketing może zawierać bardzo zróżnicowane słownictwo w zależności od branży, w której pracujesz. Niemniej jednak postarałam się wyróżnić pewną „słowną bazę”, która – mam nadzieję – okaże się pomocna dla pracujących lub zamierzających pracować w dziale marketingu, gdzie jest wymagany język angielski. Niniejsze opracowanie jest dedykowane osobom będącym na poziomie B1–B2. Sprawdź, czy znasz wszystkie te słówka.

Podstawowe słówka angielskie w dziale marketingu

A oto wybrane przeze mnie marketingowe słownictwo wraz z definicją po angielsku:

  1. IMPLEMENTATION – the act of providing a means for accomplishing something
  2. ENHANCEMENT – an improvement that makes something more agreeable
  3. PRICING – the evaluation of something in terms of its price
  4. OPTIMIZE – make optimal; get the most out of; use best
  5. PROFITABILITY – the quality of affording gain or benefit or profit
  6. FORECASTING – a statement made about the future
  7. DELIVERY – voluntary transfer of something from one party to another
  8. TIMELY – done or happening at the appropriate moment
  9. INNOVATIVE – being like nothing done or experienced or created before
  10. INITIATIVE – readiness to embark on bold new ventures
  11. OVERSEE – watch and direct
  12. TRACKINGthe pursuit by following tracks or marks they left behind
  13. QUANTITATIVE – expressible as an amount that can be measured
  14. ENHANCE – increase
  15. ACCOUNTABILITY – responsibility to someone or for some activity
  16. MAINTAIN – keep in a certain state, position, or activity
  17. IMPECCABLE – without fault or error
  18. IDENTIFY – recognize as being
  19. FOCUSED – brought into sharp clarity
  20. EXTERNAL – happening or arising outside some limits or surface
  21. ONGOINGcurrently happening
  22. FORECAST – a prediction about how something will develop
  23. MONITOR – someone who observes to ensure fairness or prevent mistakes
  24. AFFECTING – arousing emotion
  25. SOLVING – finding a solution to a problem
  26. LATERAL – situated at or extending to the side
  27. CONCLUSIVE – forming an end or termination
  28. CONTRIBUTION – a voluntary gift made to some worthwhile cause
  29. FOLLOW UP – increase the effectiveness or success of by further action
  30. DIVERSITY – noticeable variety
  31. COMPLY – act in accordance with someone’s rules, commands, or wishes
  32. HINDER – be an obstacle to
  33. ADJUST – alter or regulate so as to conform to a standard
  34. ACQUIRE come into the possession of something concrete or abstract
  35. INSTANT – a very short time
  36. CRITICAL – of a serious examination and judgment of something
  37. OVERCOME – win a victory over
  38. REVIEW – look at again; examine again
  39. COMPLAINT – an expression of grievance or resentment
  40. CONTINUALLY – seemingly without interruption

Najważniejsze słówka angielskie podczas prezentacji

W działach marketingu bardzo często robi się prezentacje, podczas których przedstawiane są strategie marketingowe i plany wdrożenia konkretnych kampanii promocyjnych. Przydatne mogą więc okazać się wszelkie słówka łączniki, które ułatwią przekazywanie treści prezentacji.

Zestaw 120 pomocnych zwrotów zawarłam w tym artykule blogowym.

Jak ulepszyć swój angielski w marketingu?

Co możesz zrobić, aby zapamiętać nowe słowa? Zaznacz je kolorowym markerem, wypisz na karteczce i przyklej na biurku bądź na tablicy korkowej. Zerkaj na nie kilka razy dziennie, sprawdzając, czy nadal je pamiętasz. Jeśli wolisz, możesz wpisać nowe słowa do kieszonkowego zeszytu i codziennie w drodze do pracy go przeglądać – moim zdaniem powtarzanie nowych słów ma kluczowe znaczenie. Możesz też skorzystać z bardziej kreatywnych technik zapamiętywania (ja je uwielbiam!), takich jak chociażby próba wizualizacji nowych słów z zamkniętymi oczami lub nagranie ich na telefon i odtwarzanie po kilka razy dziennie. Zasada jest jedna: im więcej razy powtórzysz dane słowo, tym lepiej je zapamiętasz.

Mam nadzieję, że udało mi się choć trochę wzmocnić Twój angielski 😊.

Chcesz mówić po angielsku jeszcze lepiej? Zapisz się na newsletter, w którym wysyłam dodatkowe autorskie materiały edukacyjne, oraz skorzystaj z oferty bezpłatnych ebooków, które pomogą Ci w nauce angielskiego.

Na koniec pozwól, że się przedstawię: nazywam się Ewa Karpińska.

Od 2006 roku prowadzę szkołę języka angielskiego HappyHours. Oferujemy indywidualne kursy angielskiego szyte na miarę potrzeb oraz kursy dla firm. Obejrzyj film, w którym opowiadam o mojej szkole, kursach i nauczycielach.

Jeśli masz ochotę rozwinąć swój angielski z jednym z moich lektorów, to zapraszam do kontaktu.

Z przyjemnością porozmawiam o Twoich potrzebach!