Marketing może zawierać bardzo zróżnicowane słownictwo w zależności od branży, w której pracujesz. Niemniej jednak postarałam się wyróżnić pewną „słowną bazę”, która – mam nadzieję – okaże się pomocna dla pracujących lub zamierzających pracować w dziale marketingu, gdzie jest wymagany język angielski. Niniejsze opracowanie jest dedykowane osobom będącym na poziomie B1–B2. Sprawdź, czy znasz wszystkie te słówka.
Podstawowe słówka angielskie w dziale marketingu
A oto wybrane przeze mnie marketingowe słownictwo wraz z definicją po angielsku:
- IMPLEMENTATION – the act of providing a means for accomplishing something
- ENHANCEMENT – an improvement that makes something more agreeable
- PRICING – the evaluation of something in terms of its price
- OPTIMIZE – make optimal; get the most out of; use best
- PROFITABILITY – the quality of affording gain or benefit or profit
- FORECASTING – a statement made about the future
- DELIVERY – voluntary transfer of something from one party to another
- TIMELY – done or happening at the appropriate moment
- INNOVATIVE – being like nothing done or experienced or created before
- INITIATIVE – readiness to embark on bold new ventures
- OVERSEE – watch and direct
- TRACKING – the pursuit by following tracks or marks they left behind
- QUANTITATIVE – expressible as an amount that can be measured
- ENHANCE – increase
- ACCOUNTABILITY – responsibility to someone or for some activity
- MAINTAIN – keep in a certain state, position, or activity
- IMPECCABLE – without fault or error
- IDENTIFY – recognize as being
- FOCUSED – brought into sharp clarity
- EXTERNAL – happening or arising outside some limits or surface
- ONGOING – currently happening
- FORECAST – a prediction about how something will develop
- MONITOR – someone who observes to ensure fairness or prevent mistakes
- AFFECTING – arousing emotion
- SOLVING – finding a solution to a problem
- LATERAL – situated at or extending to the side
- CONCLUSIVE – forming an end or termination
- CONTRIBUTION – a voluntary gift made to some worthwhile cause
- FOLLOW UP – increase the effectiveness or success of by further action
- DIVERSITY – noticeable variety
- COMPLY – act in accordance with someone’s rules, commands, or wishes
- HINDER – be an obstacle to
- ADJUST – alter or regulate so as to conform to a standard
- ACQUIRE – come into the possession of something concrete or abstract
- INSTANT – a very short time
- CRITICAL – of a serious examination and judgment of something
- OVERCOME – win a victory over
- REVIEW – look at again; examine again
- COMPLAINT – an expression of grievance or resentment
- CONTINUALLY – seemingly without interruption
Najważniejsze słówka angielskie podczas prezentacji
W działach marketingu bardzo często robi się prezentacje, podczas których przedstawiane są strategie marketingowe i plany wdrożenia konkretnych kampanii promocyjnych. Przydatne mogą więc okazać się wszelkie słówka łączniki, które ułatwią przekazywanie treści prezentacji.
Zestaw 120 pomocnych zwrotów zawarłam w tym artykule blogowym.
Jak ulepszyć swój angielski w marketingu?
Co możesz zrobić, aby zapamiętać nowe słowa? Zaznacz je kolorowym markerem, wypisz na karteczce i przyklej na biurku bądź na tablicy korkowej. Zerkaj na nie kilka razy dziennie, sprawdzając, czy nadal je pamiętasz. Jeśli wolisz, możesz wpisać nowe słowa do kieszonkowego zeszytu i codziennie w drodze do pracy go przeglądać – moim zdaniem powtarzanie nowych słów ma kluczowe znaczenie. Możesz też skorzystać z bardziej kreatywnych technik zapamiętywania (ja je uwielbiam!), takich jak chociażby próba wizualizacji nowych słów z zamkniętymi oczami lub nagranie ich na telefon i odtwarzanie po kilka razy dziennie. Zasada jest jedna: im więcej razy powtórzysz dane słowo, tym lepiej je zapamiętasz.
Mam nadzieję, że udało mi się choć trochę wzmocnić Twój angielski 😊.
Chcesz mówić po angielsku jeszcze lepiej? Zapisz się na newsletter, w którym wysyłam dodatkowe autorskie materiały edukacyjne, oraz skorzystaj z oferty bezpłatnych ebooków, które pomogą Ci w nauce angielskiego.
Na koniec pozwól, że się przedstawię: nazywam się Ewa Karpińska.
Od 2006 roku prowadzę szkołę języka angielskiego HappyHours. Oferujemy indywidualne kursy angielskiego szyte na miarę potrzeb oraz kursy dla firm. Obejrzyj film, w którym opowiadam o mojej szkole, kursach i nauczycielach.
Jeśli masz ochotę rozwinąć swój angielski z jednym z moich lektorów, to zapraszam do kontaktu.
Z przyjemnością porozmawiam o Twoich potrzebach!